Provoet heeft een klanttevredenheidsonderzoek laten uitvoeren. Het doel was het in kaart brengen hoe klanten de pedicure en de pedicure voet behandeling ervaren.
698 pedicure praktijken hebben deelgenomen aan het onderzoek en 12.650 klanten van die praktijken. Dat is een respons van 75%. Dit is zo’n hoog respons dat het betrouwbaarheidsniveau van het onderzoek 99% is. Daar staat tegenover dat we niet zeker weten of alle klanten zijn uitgenodigd om aan het onderzoek deel te nemen.
De vragenlijsten waren verdeeld in 6 onderdelen. Algemene gegevens, voortraject van de behandeling, de practijkruimte, de behandeling, professionaliteit en afsluitende vragen. Tenslotte is gevraagd welk aspect de klanten het belangrijkste vinden. Er is onderscheid gemaakt tussen ambulant en niet ambulant werkende pedicures.
Positieve cijfers: Klanten geven aan:
Tevreden/zeer tevreden 95% te zijn over de uitstraling van de praktijk.
Tevreden/zeer tevreden 98,1% te zijn over de hygienische omstandigheden.
Tevreden/zeer tevreden 98,1% te zijn over de voetbehandeling
Tevreden/zeer tevreden 98,1% te zijn over hoe de pedicure luisterd naar de klant
Tevreden/zeer tevreden 98,6% te zijn over de persoonlijke verzorging van de pedicure
Tevreden/zeer tevreden 98,6% te zijn over de professionaliteit die de pedicure uitstraald
Het is dan ook een klinkend rapportcijfer dat uitgedeeld wordt: gemiddeld een 8,8.
Klanten zijn ook gevraagd welke factoren zwaar wegen in hun tevredenheid over de pedicure. De Top 3
1 De voetbehandeling door de pedicure
2 De hygiene die de pedicure in acht neemt.
3 Het resultaat van de behandeling.
Een belangrijke conclusie uit het onderzoek is dat veel klanten onbekend zijn met de volgende onderwerpen:
Intake/anamnese (21% geen idee)
Voet onderzoek (15% geen idee)
Registratie van medische gegevens (35% geen idee)
Bijhouden van vakkennis (28% geen idee)
Samenwerking met andere pedicure en disciplines (60% geen idee)
Hier kan dus nog hard aan gewerkt worden.